>>486 テクスチャは2のN乗サイズになる。3D屋なら常識だが、 ちゃんとヘルプにも書いてある。 Width [in] Width in pixels. If this value is zero or D3DX_DEFAULT, the dimensions are taken from the file and rounded up to a power of two. If the device supports non-power of 2 textures and D3DX_DEFAULT_NONPOW2 is specified, the size will not be rounded.
とりあえず↓みたいにすれば、好きなARGBビット割り当てでのカラーコードが得られるぞ。 int argb(int a, int r, int g, int b, int abit, int rbit, int gbit, int bbit ) { return (a>>(8-abit))<<(abit+rbit+gbit) | (r>>(8-rbit))<<(rbit+bbit) | (g>>(8-gbit))<<bbit | (b>>(8-bbit)) ; } D3DFMT_R5G6B5の場合は argb(a,r,g,b,0,5,6,5) にしとく。